Ekonomi

Türkiye’nin hedefi Çin’in gıda deposu olmak

İZMİR (İGFA) –“Çin almaya uzaksa, satmaya da uzak” mottosuyla hareket eden Türk ihracatçılarımız, Çin’e ihracatımızı artırmak için 2024 yılının ilk adımını attı.

Başkanlığını Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Kılıç’ın yaptığı 25 kişilik İş Komitesi, 29 Ocak – 1 Şubat 2024 tarihleri ​​arasında Türkiye’den Çin’e ihracatın artırılması için Çinli mevkidaşlarıyla yoğun bir program sürdürüyor.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Yardımcısı Lider ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ve Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri İ. Cumhur İşbırakmaz’ın da aralarında bulunduğu iş heyeti, ilk ziyaretini Çin Besin Öğeleri, Yerel Ürünler ve Hayvansal Yan Ürünler İthalat ve İhracat Ticaret Odası’na (CFNA) gerçekleştirdi.

CFNA Lideri Cao Derong’un ev sahipliği yaptığı ziyarette konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Yardımcısı Lider Hayrettin Uçak, Türkiye’den Çin Halk Cumhuriyeti’ne kiraz ihracatının yeniden başlamasının narenciye, nar, üzüm, elma, incir ihracatını artıracağını söyledi. kirazın yanı sıra badem ve kivi. Türkiye Cumhuriyeti Tarım ve Orman Bakanlığı ile Çin Halk Cumhuriyeti Kalite, Denetim, Kontrol ve Karantina Genel Müdürlüğü arasında başlamak üzere görüşmelerin devam ettiği bilgisini paylaştı.

Türkiye’nin yaş meyve sebze ihracatına başlamak için Ekim 2023’te Çinli yetkililere mektup yazdığı bilgisini paylaşan Uçak, “Çinli yetkililer prosedürleri tamamlamak üzere ülkemize gelerek bahçe ve işletmeleri inceliyor. Bu denetimler sonucunda uygunluk veriyorlar ve protokol şartları buna göre belirleniyor.” İmzalanmasını bekliyoruz. Sadece yaş meyve ve sebzeyi değil, Türkiye’nin Çin’den ithal ettiği, üretim ve ihracatta güçlü olduğu tüm tarım ürünleri ve deniz ürünleri, kanatlı eti, yumurta ve süt ürünlerini de sağlıklı bir şekilde sizlere ihraç etmek istiyoruz. Çin Halk Cumhuriyeti bizimle çalışmaya başlarsa kaliteli Türk gıda ürünlerini vatandaşlarına uygun fiyatlarla sunma imkanına sahip olacak. Yıllık 210 milyar dolar gıda ithalatı yapan Çin’e 1 milyar dolar gıda ihraç etme hedefimize ulaşmış olacağız. “Kazan-kazan ideolojisi her iki taraf için de hayata geçecek” dedi.

Ege İhracatçı Birlikleri olarak 2024 yılında Çin’de dijital pazaryeri kurmayı hedeflediklerini belirten Uçak, iş heyetinde bu projeyle ilgili Çinli mevkidaşlarıyla görüş alışverişinde bulunacaklarını ve işbirliklerinin temelini oluşturacaklarını ifade etti. 2024 ve sonraki yıllarda Çin pazarına yönelik pazarlama faaliyetleri.

Türk İş Heyeti, Çin temasları sırasında ikinci ziyaretini COFCO adlı firmaya gerçekleştirdi.

Çin ile Türkiye arasındaki dış ticaretin istikrara kavuşturulmasına yönelik temaslarda bulunan Türk İş Heyeti’nin üçüncü durağı Çin Dış Ticareti Destekleme Kurulu oldu.

haber-samsat.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu